miércoles, 25 de abril de 2012

[CAST] ANTONIO Y UN MES DE VIDA


En Retrum tuvimos a Gerard Rosés, el gran pintor y amigo de Christian, un personaje "inspirado" en alguien cercano a Francesc, el mismo Gerard Rosés. Y en ØBLIVIØN tendremos a Antonio Ortuño, profesor de piano de Francesc. La noticia de la semana pasada de la web de Francesc, Sueños libres de impuestos, iba sobre estos personajes, y aunque ponía que hablaría de él en una futura noticia me ha dejado a mi el honor de presentároslo. Pero yo no conozco al que será maestro y aliado de Sasha en la continuación de su aventura y no puedo decir nada sobre su vida, pero si puedo traeros (de parte de Francesc), algunas pinceladas sobre su importancia en la novela, no sin antes dejar que Francesc os lo presente:

"Igual que Gerard, el maestro Antonio existe en mi vida cotidiana. Hacemos clase (con más filosofía que ejercicios de piano) cada martes y hoy le he tomado esta foto. Por cierto, el cuadro de la chica y el gato es de Franzi Rosés, la hija de Gerard."



La noticia de esta semana en la web de Francesc va de como escribir le salvó la vida, en concreto Un haiku para Alicia, que ahora llega en español, Cuando Flore encontró a Nunu.

Para acabar, si no lo habéis hecho, podéis pasaros por la entrada de Robert del lunes y escuchar canciones que no hayáis escuchado nunca o que os traigan buenos recuerdos, Sant Jordi.

Recomiendo que a partir de aquí no leáis si no os habéis leído el primer libro, no hay spoilers del segundo libro, pero tal vez tenga demasiadas pistas para el final de Un cielo tras otro.

Ø Ø Ø


Sasha ha vuelto a La Graciosa, sin su querida Ivonne y mientras la recuerda su corazón se desgarra. En su islote natal conocerá a un forastero, un extravagante profesor de piano que huye de su tormentoso pasado, él es Antonio, y enseñará a Sasha a entender sus sentimientos a través de la armonía musical, para así poder tomar una difícil y arriesgada decisión.

Os prometí que en esta entrada podríamos comentar lo que nos había parecido la primera parte de ØBLIVIØN y aventurar sobre la segunda, ayudándonos de la historia sobre Antonio.

Para hacer más interesante el "debate", podemos hacer preguntas que no nos hayan quedado claras a los demás, como por ejemplo:

¿Cuántas camisetas de David Bowie llevaba Birdy?

Sigo en los comentarios para no desvelar nada más sobre los libros por si algún despistado y alguien muy curioso sigue leyendo.

Nos vemos en Casiopea.

[CAT] ANTONIO I UN MES DE VIDA

A Retrum vam tenir en Gerard Rosés, el gran pintor i amic de Christian, un personatge "inspirat" en algú proper a en Francesc, el mateix Gerard Rosés. I a ØBLIVIØN tindrem a l'Antonio Ortuño, professor de piano d'en Francesc. La notícia de la setmana passada de la web d'en Francesc, Somnis lliures d'impostos, anava sobre aquests personatges, i encara que posava que parlaria d'ell en una futura notícia m'ha deixat a mi l'honor de presentar-vos-el. Però jo no conec al que serà mestre i aliat d'en Sasha en la continuació de la seva aventura i no puc dir gens sobre la seva vida, però si puc portar-vos (de part d'en Francesc), algunes pinzellades sobre la seva importància a la novel·la, no sense abans deixar que en Francesc us el presenti:


"Igual que en Gerard, el mestre Antonio existeix en la meva vida quotidiana. Fem classe (amb més filosofia que exercicis de piano) cada dimarts i avui li he fet aquesta foto. Per cert, el quadre de la noia i el gat és de Franzi Rosés, la filla de Gerard." 



La notícia d'aquesta setmana a la web d'en Francesc va de com escriure li va salvar la vida, en concret Un haiku per a l'Alicia, que ara arriba en espanyol, Quan la Flore va trobar la Nunu.

Per acabar, si no ho heu fet, podeu passar-vos per l'entrada de Robert del dilluns i escoltar cançons que no hageu escoltat mai o que us portin bons records, Sant Jordi.

Recomano que a partir d'aquí no llegiu si no us heu llegit el primer llibre, no hi ha spoilers del segon llibre, però potser tingui massa pistes per al final d'Un cel rere l'altre.

Ø Ø Ø



En Sasha ha tornat a La Graciosa, sense la seva estimada Ivonne i mentre la recorda el seu cor s'estripa. En el seu illot natal coneixerà a un foraster, un extravagant professor de piano que fuig del seu turmentós passat, ell és l'Antonio, i ensenyarà a en Sasha a entendre els seus sentiments a través de l'harmonia musical, per així poder prendre una difícil i arriscada decisió. 

Us vaig prometre que en aquesta entrada podríem comentar el que ens havia semblat la primera part d'ØBLIVIØN i aventurar sobre la segona, ajudant-nos de la història sobre l'Antonio.

Per fer més interessant el "debat", podem fer preguntes que no ens hagin quedat clares als altres, com per exemple: 

Quantes samarretes de David Bowie portava la Birdy? 

Segueixo als comentaris per no desvetllar res més sobre els llibres per si algun despistat i algú molt curiós segueix llegint. 

Ens veiem a Casiopea.

lunes, 23 de abril de 2012

[CAST] SANT JORDI

¡Buenas!


Ante todo, esta gran falta de asistencia se debe a una expedición que he hecho para investigar los efectos de la Porfiria a los seres humanos, he descubierto que no te hace brillar.
Ahora, quiero proponeros un juego. ¿Qué os parece si cada uno cuelga una canción y de aquí una semana decidimos una? (la que nos guste más, claro está). Empiezo yo con mi canción preferida de David Bowie. Life on Mars? La primera vez que la escuché fue en la serie de la BBC "Life on Mars".





Feliz Sant Jordi!




Robert.

[CAT] SANT JORDI

Bones!


Abans de res, aquesta gran falta d'assistència ha estat deguda a una expedició que he fet per investigar els efectes de la Porfiria als éssers humans, he descobert que aquesta no et fa brillar.
Ara, a part vull proposar-vos un joc. Què us sembla si cadascú penja una cançó i d'aquí una setmana en decidim una (la que ens agradi més, és clar). Començo jo amb la meva cançó preferida de David Bowie. Life on Mars? El primer cop que la vaig sentir va ser a la sèrie de la BBC "Life on Mars".






Feliç Sant Jordi!



Robert.

miércoles, 18 de abril de 2012

[CAST] IVONNE

Berto Martínez, el genial ilustrador de ØBLIVIØN, ya está trabajando en la segunda portada de la saga. Y esta vez le toca a otro de los tres protagonistas de la saga, Ivonne, el misterioso ángel que tendrá mucha más importancia en esta segunda entrega.
Como musa, Berto podría inspirarse en Estel, la violinista de Nikosia que baila en el booktrailer, para ilustrar la nueva portada. Eso sí, con el pelo más corto.

Estel con una camisa hipster
Y para la tercera portada, dice Francesc "Si la nave de ØBLIVIØN no se estrella antes de tiempo", que sabemos que no lo hará, la protagonista será Birdy. "Rock'n'Roll!!!"

Para acabar, La estantería de Esme Lovett ha creado un foro de rol sobre ØBLIVIØN, para que todos podamos meternos en las aventuras de Sasha. Para los que no sepáis lo que es un foro de rol, ya que ella no lo explica en su blog (pero si en el foro), es un foro en el que con un nombre que tu escojas te puedes introducir en el mundo de tus personajes favoritos y vivir historias respetando ese mundo que el autor, en este caso Francesc, ha creado. 
La ambientación es la siguiente:

"Nos encontramos en algún punto indeterminado en el desierto. Podría ser el sur de Europa, el norte de África o cualquier otro lugar olvidado por el agua y la vida humana. Te hallas perdido, aunque has mandado un mensaje de móvil con tus coordenadas y sabes que antes de una hora vendrán a recogerte para volver a casa.

Sin embargo, de repente algo brilla en aquel horizonte monótono en medio de la nada. Como aún tienes tiempo, la curiosidad te empuja a acercarte a lo que resulta ser un contenedor con un rótulo que se enciende en pleno día: ØBLIVIØN. Arrimas el oído a la puerta de metal y te llega un sonido de guitarras eléctricas. Asombrado de que pueda existir un lugar así en medio del desierto, empujas la puerta.

El local está vacío a excepción de un camarero con un rayo plateado en el rostro. Una luz cenital ilumina lo que parece ser una pista de baile. Cruzas algunas palabras con el barman, que tiene algo de andrógino (entre hombre y mujer). De repente, te giras y la pista se ha llenado de una extraña fauna. Hay una chica con pantalones rojos haciendo mímica en el suelo, un joven alto y espigado con sombrero de copa, así como otros bailarines con vestidos de plata.

El hombre con un rayo en el rostro te invita a un licor de higos y te dice: bienvenido a ØBLIVIØN; cuando olvides lo que eres, recordarás lo que siempre fuiste. Si quieres huir aún estás a tiempo. Si te quedas, prepárate para vivir el equivalente a cien naufragios. 

Francesc Miralles"



Y la noticia de Francesc, esta vez va de sueñor cumplidos y de un hombre que muchos recordaréis como el pintor de Retrum, Gerard Rosés y sus Sueños libres de impuestos. Además está publicado el calendario de esta semana y las firmas de Sant Jordi.

[CAT] IVONNE



En Berto Martínez, el genial il·lustrador d'ØBLIVIØN, ja està treballant en la segona portada de la saga. I aquesta vegada li toca a un altre dels tres protagonistes de la saga, la Ivonne, el misteriós àngel que tindrà molta més importància en aquesta segona part.

Com a musa, en Berto podria inspirar-se en l'Estel, la violinista de Nikosia que balla en el booktrailer, per il·lustrar la nova portada. Això sí, amb el cabell més curt.


Estel amb una camisa hipster
I per la tercera portada, diu Francesc "Si la nau d'ØBLIVIØN no s'estavella abans d'hora", que sabem que no ho farà, la protagonista serà la Birdy. "Rock'n'Roll!!!"

Per acabar, La estantería de Esme Lovett ha creat un fòrum de rol sobre ØBLIVIØN, perquè tots puguem introduir-nos en les aventures d'en Sasha. Pels qui no sapigueu el que és un fòrum de rol, ja que ella no ho explica en el seu blog (però si en el fòrum), és un fòrum en el qual amb un nom que tu escullis pots entrar al món dels teus personatges preferits i viure històries respectant aquest món que l'autor, en aquest cas en Francesc, ha creat. 
L'ambientació és la següent:
"Ens trobem en algun punt indeterminat en el desert. Podria ser el sud d'Europa, el nord d'Àfrica o qualsevol altre lloc oblidat per l'aigua i la vida humana. Et trobes perdut, encara que has enviat un missatge de mòbil amb les teves coordenades i saps que abans d'una hora vindran a recollir-te per tornar a casa.



No obstant això, de sobte alguna cosa brilla en aquell horitzó monòton enmig del no-res. Com encara tens temps, la curiositat t'empeny a apropar-te al que resulta ser un contenidor amb un rètol que s'encén en ple dia: ØBLIVIØN. Acostes l'orella a la porta de metall i t'arriba un so de guitarres elèctriques. Sorprès que pugui existir un lloc així enmig del desert, empenys la porta.

El local està buit a excepció d'un cambrer amb un raig platejat en el rostre. Una llum zenital il·lumina el que sembla ser una pista de ball. Creues algunes paraules amb el barman, que té una mica d'androgin (entre home i dona). De sobte, et gires i la pista s'ha omplert d'una estranya fauna. Hi ha una noia amb pantalons vermells fent mímica al terra, un jove alt i espigolat amb barret de copa, així com altres ballarins amb vestits de plata.

L'home amb un raig en el rostre et convida a un licor de figues i et diu: benvingut a ØBLIVIØN; quan oblidis el que ets, recordaràs el que sempre vas ser. Si vols fugir encara ets a temps. Si et quedes, prepara't per viure l'equivalent a cent naufragis. 
Francesc Miralles"


I la notícia d'en Francesc, aquesta vegada va de comnis complerts i d'un home que molts recordareu com el pintor de Retrum, Gerard Rosés i els seus Somnis lliures d'impostos. A més está publicat el calendari d'aquesta setmana i les signatures de Sant Jordi.

miércoles, 11 de abril de 2012

[CAST] ESTRELLAS

Hoy no hay noticia, ya llevábamos mucho tiempo mal acostumbrados, pero hay gente que siempre trae cosas nuevas:


Adriana, ella ha hecho una entrevista a Francesc con unas preguntas muy buenas sobre el autor y sobre su libro, ØBLIVIØN.


Mai, respondiendo a la pregunta que Francesc ha dejado en su página, de la mejor manera posible.


Rebeca, dedicándole el blog a sus estrellas.


Francesc, con la pregunta a la que responde Mai en su blog (Rebeca, Iris, y muchos más también han contestado en la página de Francesc), ¿Por qué lo bello suele ser triste?, y con una nueva canción de Nikosia para el libro de Esther Sanz, cazada por Mai.


Para ellos y para todos los lectores de ØBLIVIØN, la NASA ha estado 14 años para que nosotros (y todo el mundo) podamos contar las estrellas. 


Atlas WISE

Mañana es la presentación de ØBLIVIØN, (con canciones como Lady Stardust, Robinson Girl, Ballrooms of Mars y ØBLIVIØN, y además un tema punk) en el flyer está todo explicado.




[CAT] ESTELS

Avui no hi ha notícia, ja portàvem massa temps mal acostumats, però hi ha gent que sempre porta coses noves:

Adriana, ella ha fet una entrevista a en Francesc amb unes preguntes molt bones sobre l'autor i sobre el seu llibre, ØBLIVIØN.

Mai, responent a la pregunta que Francesc ha deixat a la seva pàgina, de la millor manera possible.

Rebeca, dedicant-li el blog als seus estels.

Francesc, amb la pregunta a la qual respon la Mai en el seu blog (la Rebeca, l'Iris, i molts més també han contestat a la pàgina d'en Francesc), ¿Perquè la bellesa sol ser trista?, i amb una nova cançó de Nikosia per al llibre de l'Esther Sanz, caçada per la Mai.


Per a ells i per a tots els lectors d'ØBLIVIØN, la NASA ha estat 14 anys perquè nosaltres (i tothom) puguem comptar els estels.  


Atles WISE


Demà és la presentació d' ØBLIVIØN, (amb cançons com Lady Stardust, Robinson Girl, Ballrooms of Mars i ØBLIVIØN, i a més un tema punk) al flyer està tot explicat.


miércoles, 4 de abril de 2012

[CAST] ØBLIVIØN 2

Muchos de vosotros ya habéis leído ØBLIVIØN: Un cielo tras otro, que espero que os haya gustado, podéis comentar que os ha parecido en los comentarios. Si lo ha hecho y estáis impacientes por leer la segunda parte, después de otro de los finales de Francesc, tengo una buena noticia: ØBLIVIØN 2, en el que Francesc ya está trabajando, como pone en el libro, se publicará este otoño. Por lo tanto, no pasará un año entre cada entrega como con Retrum. 


Pero las buenas noticias no acaban, y es que ØBLIVIØN 3 se publicará durante la primavera de 2013, queda un año, pero tenemos la segunda parte entremedio. Aun así las buenas noticias nunca vienen solas, como le pasa a Sasha, y el último volumen de la saga no está asegurado por la situación actual. Está en nuestras manos, las de los fans, ya que si tiene poca aceptación ØBLIVIØN 3 no llegará a nuestras manos y la historia de Sasha quedará incompleta. 






No todo son malas noticias, para los que no hayáis leído el libro, y para los que queráis disfrutar más de él, como yo, Francesc ha preparado un blog con las canciones de ØBLIVIØN, después de varios intentos infructuosos. 
El blog, Canciones de ØBLIVIØN, está ordenado por páginas, así que, con un portátil al lado, se pueden ir escuchando las canciones a medida que avanza la lectura. También podéis colgar vuestros comentarios.


Y la próxima semana, será anunciado con detalle el calendario de presentaciones y firmas de abril, mayo y junio.




Pero la noticia de esta semana de Francesc vuelve a recordar su pasado, Cuando era afterpunk, y no nos cansamos de esto.

Nos vemos en Casiopea.

[CAT] ØBLIVIØN 2


Molts de vosaltres ja heu llegit ØBLIVIØN: Un cel rere l'altre, que espero que us hagi agradat, podeu comentar que us ha semblat en els comentaris. Si ho ha fet i esteu impacients per llegir la segona part, després d'un altre dels finals de Francesc, tinc una bona notícia: ØBLIVIØN 2, en el qual Francesc ja està treballant, com posa en el llibre, es publicarà aquesta tardor. Per tant, no passarà un any entre cada entrega com amb Retrum. 


Però les bones notícies no acaben, i és que ØBLIVIØN 3 es publicarà durant la primavera de 2013, queda un any, però tenim la segona part entremig. Tot i així les bones notícies mai vénen soles, com li passa a Sasha, i l'últim volum de la saga no està assegurat per la situació actual. Està a les nostres mans, les dels fans, ja que si té poca acceptació ØBLIVIØN 3 no arribarà a les nostres mans i la història de Sasha quedarà incompleta. 






No tot són males notícies, per qui no hagi llegit el llibre, i per qui vulgui gaudir més d'ell, com jo, en Francesc ha preparat un blog amb les cançons d'ØBLIVIØN, després de diversos intents infructuosos. 
El blog, Cançons d'ØBLIVIØNestà ordenat per pàgines, així que, amb un portàtil al costat, es poden anar escoltant les cançons a mesura que avança la lectura. També podeu penjar els vostres comentaris.


I la setmana vinent, serà anunciat amb detall el calendari de presentacions i signatures d'abril, maig i juny.


Però la notícia d'aquesta setmana d'en Francesc torna a recordar el seu passat, Quan era afterpunk, i no ens cansem d'això.

Ens veiem a Casiopea.